dilluns, 15 de desembre del 2008

Camilo Sesto en valencià / Camilo Sesto en la valencia

Camilo Sesto, el nom vertader del qual és Camilo Blanes Cortés, va nàixer a Alcoi (L'Alcoià) el 1946. Va triomfar cantant les seues cançons en castellà i algunes vegades en anglés, però sempre ha tingut un sentiment ben valencià. I també va cantar en valencià.

A Youtube podem trobar Camilo cantant "Som", una cançó original de Raimon, el 1984 al programa de TVE Superstar i el tema "El meu cor és d'Alcoi", en homenatge a la seua vila natal, amb lletra d'ell mateix. La fonètica de Camilo és magnífica, quasi perfecta. Fa que qualsevol valencià se senta orgullós de la seua llengua.


Camilo Sesto, kies vera nomo estas Camilo Blanes Cortés, naskiĝis en Alcoi (L'Alcoià) en 1946. Li sukcesis kantante siajn kanzonojn hispane kaj kelkfoje angle, sed li ĉiam havis grandan valencian senton. Kaj li kantis ankaŭ en la valencia.

Ĉe YouTube ni trovas Camilo-n kantante "Som" (Ni estas), kanzono originala de Raimon, en 1984 ĉe la programo de TVE Superstar kaj la kanzonon "El meu cor és d'Alcoi" (Mia koro estas de Alcoi), omaĝe al sia naskiĝa urbo, kun teksto verkita de li mem. La fonetiko de Camilo estas belega, preskaŭ perfekta. Ĝi igas iun ajn valencian fieri pri sia lingvo.






"EL MEU COR ÉS D'ALCOI"

"Estic en el món
Tractant de fer-lo més humà i millor
Però entre tants som sempre tan pocs
Els que estem a favor

Sóc una veu més
Que pregunta, canta, una resposta o raó
Sabem que al cap i al fi ni cas
A la nostra cançó

Cadascú va a lo seu
Que mos empare Déu

El meu cor és d'Alcoi
I aunque tinga l'àuia hasta el coll
A mi no em fa mai res por

Jo vaig nàixer per sort
En la terra que vullc
I em voldrà hasta la mort

Vaig començar a respirar
I al mateix temps a parlar
Com un sospir de foc i festa

Anant entre muntanyes i valls
Sempre porte en la sang
A la meua terreta

Raïmet de pastor, romer, pebrella i timó
Tot és part de mi
Deixeu que cresca en els bancals
Les llavors en pau

No mos talleu els ponts
I els camins que mos porten al cel
L'amor sempre està als nostres peus
I això no té preu

Cadascú va a lo seu
Que mos empare Déu"

1 comentari: